Week 2 alweer - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mireille Joziasse - WaarBenJij.nu Week 2 alweer - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mireille Joziasse - WaarBenJij.nu

Week 2 alweer

Blijf op de hoogte en volg Mireille

13 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Onder tussen zit ik al 2 weken in Suriname, dus ik dacht het is weer tijd voor een blogje!
Vorige week vrijdag hebben wij Phagwa gevierd. Een feest voor het begin van de lente. Iedereen zit onder de kleuren, zo is iedereen gelijk. We zouden vroeg weggaan, rond 10 uur bij maarten, en natuurlijk met 5 meiden lukte dat niet. We waren rond 11 uur bij Maarten, maar voordat we weg gingen was het ook weer een half uur later. Toen we eindelijk op het punt stonden om weg te gaan, ging Mo op mijn schoen staan, moest de huisbaas op zoek naar plakband, vervolgens hebben we mijn schoen aan elkaar gezet met nietjes. Op naar de Palmentuin!
Toen we eindelijk weg konden, konden we natuurlijk niet netjes aankomen. We hadden zelf allemaal poeder gekocht, maar dat was best snel op. Gelukkig kon je daar nieuwe kleurtjes halen. Iedereen wilde met ons op de foto! Op een gegeven moment waren er zelf kinderen met waterpistolen ons nat aan het spuiten, en dat werd toch een kliederboel.
Rond een uur of 5 gegeten bij Zus en Zo. Heerlijke saté. Daarna eerst nog gescholen voor de regen, want de afgelopen 2 weken bijna geen zon gezien, alleen maar regen. Daarna naar het onafhankelijkheidsplein geweest om een goed feetje te vieren, Dj Chuckie was er ook. Super gaaf.
Zaterdag en zondag niet zoveel gedaan. Zondag naar de cultuurtuin gefietst. En even bij de Paramaribo Zoo wezen kijken. Hier moeten we nog wel een keertje kijken.

Maandag en dinsdag weer naar stage geweest. Nu ik klas 4B wezen kijken, dus dat is groep 6. Dinsdag weer geoefend met de namen van de kinderen uit de klas. Soms is dat wel even wennen.
Woensdag naar de vreemdelingendienst geweest om ons visum te verlengen. Dat is allemaal goed gekomen.
Donderdag weer gewoon stage, en Femke en mij is gezegd dat wij ook meegaan helpen bij de pauzebeurten, dus een soort van pleinwacht.
Dus we worden echt wel in het team opgenomen.
Vandaag weer bij meneer Ganga op gesprek geweest. En verder niet zoveel gedaan, nog wat aan school gewerkt. Vanavond gaan we lekker met een glaasje wijn op het balkon het weekend vieren.
Morgen en zondag naar Galibi! De zeeschilpadden bekijken. Ik heb er echt heel veel zin in! Samen met Carmen, Femke, Shauni, Quinty, de moeder en oma van Quinty, Mo en Maarten. Dus met een grote groep!

Nog iets meer dan een weekje en dan komen Papa en Helga!! Super gaaf dat die komen!
Ik zal nog even wat foto's van het Phagwa feest bij deze blog zetten.
Daaaaaaaaaag

• 13 Maart 2015 - 21:25

Helga:

Hai lieverd, wat heb je al superveel gedaan!!, klinkt als erg gezellie, leuk en zeer van de "relax",
    ben ook heel benieuwd hoe het bij de schilpadden is en of je kleintjes gaat zien. Kijk uit naar je volgende verslag (en nog meer om je "life"te gaan zien straks. Heeeeel fijn weekend mop. XXXX

Tags: